2013. február 16., szombat

Hajhosszabbítási mizéria

Nagyon sokszor megfordult a fejemben, hogy hosszú hajat akarok, nem akarok várni, és hogy póthajat szeretnék. Amikor először rá akartam szánni magam, hál isten még egy lépést sem tettem a megvalósítás felé,
ugyanis hirtelen szép hosszúra megnövesztettem a hajam. A múlt nyáron viszont mégis a hosszabbítás mellett döntöttem, akkor sajnos nem volt a hajam ilyen kedvében.
Alapból imádom mindenféle fonatban hordani a hajamat. Ugyebár drága édesanyám fodrász, jó párszor fájdította a szívemet az ,,ehhez a tiéd nem elég hosszú" reakciókkal, úgyhogy a 20. ilyen mondat után elhatároztam magamat.
10-ből 9 lány biztos, hogy elgondolkozott már valaha is rajta, hogy érdemes-e, mit kell róla tudni, úgyhogy leírom a saját tapasztalataimat.

Kitől?
A dilemma legnagyobb része a hajbeszerzésre hárul. Igen, a haj óriási biznisz...Manapság olyan előszeretettel hamisítanak (azaz adnak el műanyagból, lószőrből, bármi hajhoz kinézetre hasonló anyagból) hajat, mint Louis Vuitton táskát, szóval nagyon fontos vigyázni. Van olyan, hogy csak akkor derül ki mit is vettél, mikor már a hajadon van a festék (borzalmasan, kibogozhatatlanul összegubancolódik), úgyhogy a legfontosabb,
és a legmegnyugtatóbb, ha olyan helyről szerzed be, ahonnan más, általad ismert ember rendelt, és jó tapasztalatai vannak. A Vatera (és társai) oldalon 100-ból 1 eladó kínál a leírásnak megfelelően emberi hajat, úgyhogy ne érd be azzal, hogy elolvasod a visszajelzéseit. Régebben volt, hogy én is nézegettem ilyen helyen, a 70. vélemény tartalmazta is, hogy bár szép, szép a haj, de nem emberi...
Érdemes körbekérdezned az ismeretségi körödet, ugyanis sokan szabadulnak meg a póthajaiktól, szóval ez is egy megoldás. Legalább tudod, hogy emberi hajról van szó, ha csak az első leszedésig hordta (2-3 hónapig), akkor 99%. hogy szép állapotban van, és ráadásul olcsóbb is lesz.

Én a hajamat a pothaj.info -nál rendeltem. Normális áraik vannak, és két nap múlva megkapod a rendelt hajat.


Milyet?
Természetesen fontos, hogy a tiédhez leginkább hasonló árnyalatú hajat rendelj. A 100 gramm általában ideális mennyiség, de ha a tökéletesre akarsz törekedni, 120 is mehet. Itt a leggyakoribb kérdés ami felmerül az az, hogy egy tincs az egyenlő-e egy grammnyi hajjal. A legtöbb esetben nem, és fogadjátok is meg a tanácsomat, ne tincsben rendeljétek a  hajat, hanem tincsezetlen állapotban, copfban. Sokkal előbb átverhetnek a mennyiséget illetően, valamint elég drága is keratinozva kérni a hajat.
A "hány centi" résznél te döntesz, én 60-65 centit rendeltem (6-os színmélységűt, egyenes, vastag szálút), és örülök ennek, mert ha sokkal kisebbet rendelek, tuti egy idő után a leszedéskor bekövetkező vágás miatt rövidnek gondolom. (nők.)






Hol?
Olvasgathatod a szalonok oldalait, és bízhatsz benne, hogy aki csillagászai áron varázsolja a fejedre a hajat,
az az életben nem fog lejönni, de ez nem így van. Bízz a leghatékonyabb marketing módszerben, a pozitív
szájmarketingben, azaz ismét az általad ismert emberek tapasztalataiban bízz. Én sok tépelődés után egy ismerősömmel (aki nem fodrász) rakattam fel, mondanom sem kell, hogy a szalonár töredékéért, és lám, három és fél hónapig hordtam a hajamat, minden probléma nélkül.

Hogyan?
Azt bizonyára minden kutakodó olvasta már, hogy ugyanúgy kell ápolni, ugyanúgy kell hajat mosni, stb.
Hajmosást illetően az a legjobb, ha hátradöntve, a zuhany alatt mosod meg a hajad, és naponta kétszer
kifésülöd, ezt viszont a fejedet előrehajtva végzed. Be kell hogy szerezz egy speciális fésűt, de hál isten baráti áron mozognak, 800-1500 Ft között tudsz venni fodrászkellékesnél.
Ha a haj kicsit tincsesen áll, ne kezd el egyből melengetni a hajvasalót, általában elég ha szépen átfésülgeted.


Viszont van amit egyetlen sablonszöveg sem tartalmaz, hogy ez önmagában nem előzi meg 100%-osan a rasztásodást, csomósodást.  A megoldás az, ha napi egyszer végigcsúsztatod, fésülöd az ujjaiddal a keratinozott részek között a tincseket, hogy azok szétjöjjenek.

Akinek akadna még kérdése, az nyugodtan forduljon hozzám :)














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése